ARTYKUŁY
Codziennie powstaje ogromna ilość tekstów. Maile, artykuły, eseje, prezentacje – pisząc je nie przykładamy zazwyczaj wielkiej wagi  do wyboru fontu.  Godzimy się na to, co podpowiada nam program. Jednak wszędzie tam gdzie wygląd i kreatywność są ważne, oryginalny i nietypowy design może okazać się kluczowy. Nieważne czy dopiero zaczynasz swoje przygody z typografią, czy jesteś grafikiem pełną gębą: dobrze jest znać aktualne trendy w typografii i szukać w nich inspiracji dla własnych projektów.


Oczywistym jest, że design, który jeszcze parę lat temu przykuwał uwagę, dziś jest banalny i wtórny. Szczególnie, że możliwości jakie dają nam współczesne narzędzia są nieporównywalne do tych z początku lat 90. Wtedy obowiązującym wzorem były fonty takie jak Times New Roman czy Arial. Wynikało to z ograniczeń technicznych – używanie innych fontów groziło drastycznym pogorszeniem jakości (pixelami, rozmyciem), a nawet błędami na stronie.  Wszystko zmieniło się w roku 1995, kiedy firma Netscape wprowadziła tzw. tag. Od tamtej pory możliwe stało się używanie różnorodnych fontów, a efekty tego widzimy dzisiaj w zachwycających projektach mistrzów typografii takich jak: Simon Silaidis, Alex Trochut czy Evelin Kasikov.

Odręczny minimalizm

Nietypowy i piękny projekt zawsze przykuje uwagę, jednak możemy obserwować wyróżniki czy charakterystyczne style, które składają się na aktualnie obowiązujące trendy. W ciągu ostatnich lat popularność zdobyły fonty w stylu odręcznego pisma. Przykuwają one uwagę prostotą, ale też oryginalnością. Odręczne pismo kojarzy się z indywidualnością i personalizowaniem przekazu. Nic dziwnego, że tego typu fonty wykorzystywane są przez młode dynamiczne osoby, które chcą podkreślić swoją odmienność. W trend wpisuje się m.in. logo polskiej firmy z designerskimi ubraniami: Local Heroes lub strona Marie Catribs http://www.mariecatribs.com/.

Na płasko

Kiedy coraz popularniejsza stawałą się grafika 3D było tylko kwetsią czasu, kiedy styl ten wpisze się w trendy w typografii. Rzeczywiście, „wypukłe” napisy przez dłuższy czas pozostawąły na topie. Dzięki efektowi 3D nawet najprostszy font wyglądał efektownie. Ostatnio jednak wielu grafików powraca do płaskich liter. Są one prostsze do zaanektowania na stronę i lepiej komponują się na responsywnych stronach i urządzeniach mobilnych. W dodatku wpisują się one w popularny minimalistyczny trend, podobnie zresztą jak  pismo odręczne.

Wesoły miks

Kolejnym chętnie używanym przez grafików zabiegiem jest mieszanie różnych fontów. Jest to ryzykowne, ale daje ciekawe efekty. Polega na komponowaniu różnych fontów, czasem z pozoru niepasujących do siebie jak kunsztowna kaligrafia i pismo maszynowe. Przykładem niech będą strony La wine Agency:http://lawineagency.com/ i Brooklyn Soap Company: http://bklynsoap.com/de.


Size Plus

Kolejnym stylem, który idzie w stronę prostoty jest powiększanie. Cechami charakterystycznymi powiększania są: duża przestrzeń, duże litery, duże fotografie. Dzięki powiększaniu najwżniejszych treści, łatwiej skupić na nich uwagę. Nie ma tu miejsca na zbędne, odciągające uwagę elementy i chaos na stronie. Przykład to strony The Soup Agency: http://www.soupagency.it/#soup i Moresoda: http://moresoda.co.uk/.


Vintage

Moda na retro wróciła w wielkim stylu także do typografii. Graficy chętnie sięgają po artystyczne wzory znane ze starych reklam i gazet. Z lekką nutką współczesności, nadają stronie niepowtarzalnego klimatu, a inspiracji jest pod dostatkiem. Przedstawiciele stylu vintage to: Cirq http://cirq.com/ i Target Scope http://www.targetscope.com/.

 

To tylko kilka najpopularniejszych trendów, jakie możemy zaobserwować ostatnio. Warto przeglądać nowopowstające trony, zarówno Polskie jak i zagraniczne, by móc wybrać z ich designu coś co nam odpowiada. Swoje poszukiwania możecie zacząć od spaceru po ulicach swojego miasta, oglądania pokazów mody czy recenzji nowinek technicznych. Może sami zapoczątkujecie jakiś trend?






Jeśli chcesz zamieścić swój artykuł - napisz do nas! Może on pomóc w rozwoju innym fascynatom sztuki posługiwania się znakami,
a Tobie przynieść satysfakcję. Zapewniamy pełną publikację danych - np. zdjęcie i/lub logo, strona internetowa, e-mail itp.
Rozwijaj z nami portal iType.pl!

ZAPRASZAMY DO ODWIEDZENIA:
zakładanie firm w Niemczech  |   Rower Poznań EuroBike: sklepy rowerowe Poznań  |  Szkolenia unijne  |  producent kołdra antyalergiczna AMZ - poduszka puchowa  |  Dentysta Żywiec Bielsko Biała - DENTAL CARE  |  Adwokat Sed-lex - Kancelaria prawna Poznań, Gniezno  |  zasłony gotowe - firany sklep internetowy

Agencja Reklamowa QA

iType - innowacyjny portal o typografii. Darmowe i komercyjne fonty / polskie czcionki, podgląd fontów online - bez instalacji © 2008-2017 typografia fonts
Wszelkie czcionki zawarte na tej stronie są własnością ich autorów.